Egészség kívül-belül

Tóbi Andrea
Egészség kívül-belül

EGÉSZSÉG KÍVÜL-BELÜL

A természetes szépség az élethez való pozitív hozzáállás tükörképe.

A figyelmes gondoskodás és az egészséges életstílus olyan tényezők, melyek szükségesek az egészséges bőr számára, hogy jól érezzük magunkat benne, és megfeleljen céljának.

Néhány egyszerű tanács:
-  együnk naponta friss, nyers zöldségeket és gyümölcsöket

-  minden „mérget”mértékkel élvezzünk

-  tartózkodjunk sokat a friss levegőn 

-  pihenjünk és aludjunk eleget

-  kerüljük a káros hatásokat 

-  étkezzünk változatosan

- fehér cukor helyett természetes édesítőt használjunk édesítéshez, főzéshez  és sütéshez, mint a méz, juharszirup, nyirfacukor, eritrit, stevia, nádcukor

-  fogyasszunk naponta  hidegen sajtolt olajokat Pl: olíva-, tökmag-, napraforgó- mák-, lenmagolaj

 
A megfelelő táplálkozás egészségessé tesz
 
Néhány alapszabály nem csak a bőrünknek, hanem egész testünknek jót tesz, megerősíti auránkat és életerőnket. Tégy jót magadnak egyszerűen!

·         Igyál elég vizet!
·         Étkezz változatosan – fehérje, zsír, szénhidrátok úgy mint vitaminok, ásványi anyagok és bioaktív anyagok.
·         Ízesíts szezonális és helyi termékekkel!
·         Hagyj időt az emésztésre az étkezések között. Kb. 6 órát tarts két étkezés között!
·         Reggelizz akár egy király, ebédelj akár egy herceg, és vacsorázz akár egy koldus!
·         Igyekezz este 6 óra körül vacsorázni, hogy a szervezetednek elég energiája legyen a sejtek ékszakai megújulására. Ha túl későn             eszel, akkor a szervezet energiájának többségét emésztésre fordítja.
·         Böjtölj vagy tisztító diétázz rizzsel, gyümölccsel vagy ivólevekkel  évente legalább egyszer!

 
A természetes szépség belülről fakad – nem ok nélkül

Mindenki ismeri a stresszt. Ez egyfajta belső feszültség, melynek mind pozitív, mind negatív hatása lehet testünkre és lelkünkre.

Eufórikus, élvezetes stressz jelentkezik olyan feladat teljesítésekor, melyben örömünket leljük, amivel boldogulunk, és amihez hozzá vagyunk szokva. Ha a célunkat elértük, a feszültség csökken, és testünk pihenni tud.

De az ún. negatív stressz, melyet a határtalan igények, a panasz, a veszteségtől és hibától való félelem okoz, az aktív élet rész, és nem mindig kerülhető el. Ilyen esetben stressz hormonok szabadulnak fel, a légzés sekélyessé válik, és az arcizmok megfeszülnek. ha ezek egyikét túl sokáig érzed, vagy csak rövid szünetek vannak közte, akkor a hosszú távú stressz egészségügyi kockázatokhoz vezethet a hasfájástól a migrénen át a depresszióig. A zavart vagy elégtelen alvás szintén csökkenti a sejtek megújulásának fokát. A bőr gyorsan elfárad, és sápadt lesz. A feszült arcizmok vonalakat örökítenek az arcba, amik a hagyományos kínai orvoslás szerint közvetlenül kapcsolatban vannak az arc adott részéhez tartozó szervek energiájával.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog
blog comments powered by Disqus